Friday, November 13, 2009

Memburu Di Jungle




Hujung minggu lepas aku xtahu nk buat ape,,pastu ada sorg kaban(kawan) aku ni mulakan bicara,
Renggi:Daus,,kamu buat ape esok?
Me : xbuat pape pn,,tido,,nape?
Renggi:Am ikut aku g memburu,,
Me:Lama ke masuk utan?
Renggi:Jap je,,
Me:Ok,,

Pagi2 aku dh bgn,,solat subuh la,,xkan kul 6pg dh nk masuk utan kot,,so tepat jam 1230 kami gerak masuk utan blakang sekolah,,so aku ikut je la org tua ni naik bukit,turun bukit,harung sungai,minum air sungai ape la aku ikut je,,tp yg aku sakit hatnye org tua ni jln laju nk mati,,kaki pendek je,,siot tul,,aku lak nk kena kejar,,

Dipendekan cite rupa2nye 7 biji bukit aku kena panjat,,penat nk mampos aku rasa,,nk je aku sumpah seranah org tua ni,,cakap kejap je,,hampeh tol,,last2 dia suh aku panjat pokok tunggu binatang melintas,,gua ape lg panjat la,,sejam gak la gua jd monyet atas pokok tu,,tp sekor pn xde melintas..kecewa gua,,igt leh gak la mkn kijang ke,rusa ke,,babi gua xmakan beb,,huhuhu,llast2,,,kami blah,,pastu dia ajak aku mandi air terjun,,ni kira nk ambik ati aku la memburu xdapat ape,,igt aku xtahu ke en renggi??aku sempat gak snap beberapa gambar time bercuti dlm utan ni,,

Ni sarang semut combat kalo nk tahu

Aksi pemburu bayangan,,hampeh ko Renggi!!!!

Ini la semut Bontot Merah

Xmeletop senapang aku ni,,

Ni mandi air terjun b4 balik

No comments:

Post a Comment